donderdag 6 februari 2014

Ik doe het ook, helaas

Ik dacht altijd dat vrouwen het meer deden dan mannen, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik las tenminste een onderzoek waaruit zou blijken dat ook mannen er een handje van hebben. Nou weet je het natuurlijk nooit met zogenaamd wetenschappelijk onderzoek. Dat kan nogal gemanipuleerd zijn. Je krijgt er toch uit wat je wilt horen. Maar goed, ik doe het dus ook. Dat is wel zeker. Want misschien doe ik het wel minder dan vrouwen omdat ik een man ben, maar ik doe het wel. Het geeft een goed gevoel. Je maakt jezelf  beter. Ik word er trots van. Dan denk ik: Ik doe het tenminste anders. Het geeft ook verbondenheid met de mensen. Je voelt je op dat moment samen.

Laatst nog. Ik had zo iets raars gehoord. Dat moest ik vertellen aan iemand. Het was eigenlijk geheim, maar ja. Ik kon het niet voor me houden. Dus ik vertelde het door. Het was zo’n mooi verhaal. Zo ging het rond. Iedereen schudde het hoofd. Ik voelde me goed, nee beter! Tot ik in de bijbel las:  Bij een roddelaar is een geheim niet veilig, wie betrouwbaar is, hult zich in zwijgen (Spreuken 11:13). Dat was schrikken. Ik maak mezelf niet beter, maar onbetrouwbaar. Nee, het maakte me ook niet zo trots. Help, ik roddel. Misschien klopt dat onderzoek wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten