woensdag 3 april 2013

tienerzwangerschap


Vraag aan een meisje van 15 hoe ze het zou vinden om zwanger te worden. Vol afschuw wordt er gereageerd. ‘ik moet er niet aan denken.’, ‘ of ‘dan is heel mijn toekomst weg,’ ‘daar ben ik nog veel te jong voor,’ ‘dan kan ik niet meer genieten of uitgaan.’ En het is waar. Als je nog zo jong bent, is het niet verstandig om een kind te krijgen. Gelukkig komen in Nederland de tienerzwangerschappen niet veel voor.
Maria is ongeveer 15 als ze te horen krijgt dat ze een kind zal krijgen. Lekkere boodschap. Hele toekomst weg. Zwanger, zo jong al. En nog niet eens getrouwd. Mensen roddelen als ze elkaar in de supermarkt tegenkomen. ‘Heb jij het al gehoord? Maria, ja die van Jozef, schijnt zwanger te zijn. Ze zegt dat het van God komt. Erg hè, ook voor haar ouders. Gelukkig is mijn dochter anders. Misschien is ze wel bezeten. Ik weet het niet hoor. Beetje eng.’

Je zou Maria zijn.

Lucas 1:26-33

Geen opmerkingen:

Een reactie posten