donderdag 4 september 2014

Weer naar school.

De scholen zijn weer begonnen. De vakanties zijn voorbij. Het is wel even slikken, vooral als precies op dat moment de zon gaat schijnen. Met frisse tegenzin moet je weer denken aan tijden en rekening houden met school, sport en ik weet niet wat. En op tijd bekers drinken klaarzetten. Alleen in de eerst nieuwsbrief van de basisschool van onze kinderen konden we al kiezen uit drie verscchillende activiteiten waarbij we konden helpen. Wat een leven vol drukte en opdrachten.
Die eerste dag, als ik de kinderen naar school heb gebracht overvalt het me. Het leven gaat maar door: vakantie, school, vakantie, school. Tussendoor even weekend. Wat maakt het leven de moeite waard? Paulus schrijft in de bijbel een brief aan zijn jonge medewerker. Die medewerker was moe van het voortdurend werken. Hij had te maken met mensen die maar door bleven gaan met praten en kletsen. Zo vermoeiend. Paulus omschrijft heel kort wat de opdracht is van Timotheus, zijn helper. ‘Het doel van je opdracht is de liefde die voortkomt ui een rein hart, een zuiver geweten en een oprecht geloof.’ En nog korter: ‘Het doel van je opdracht is de liefde.’ Bondiger opschrijven lukt niet. Nou ja, ‘alles is liefde’, is nog wat minder letters.
Daar gaat het dus om. Dat ik liefde verspreid. Dat ik iets van God laat zien aan de mensen om mij heen. Want God is liefde.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten