woensdag 25 maart 2015

Ik ben geen printer

Niks is zo irritant als een apparaat dat kapot gaat. Ik had dat vorige week met mijn printer. Hij had al een beetje kuren, maar zuinig als ik ben lukte het altijd prima om er gedrukt papier uit te krijgen. Tot vorige week. Net toen ik het druk had bedacht de printer dat hij genoeg werk had gedaan de afgelopen jaren en dat het tijd was om te stoppen. Wat ik ook probeerde, er kwamen alleen nog lege, witte bladzijden uitgerold. Heel lastig, want ik was net druk bezig en er moest die dag nog geprint worden.

Ik naar de winkel. Lastig kiezen uit al die verschillende apparaten. Van mij hoeft hij maar een ding te kunnen: witte papiertjes vol zetten met lettertjes en een enkele keer met een plaatje. Dus de keuze was snel gemaakt: De op een na goedkoopste. Want de goedkoopste is meestal zo’n prut ding, dan kan je snel weer terug naar de winkel. Wat gaat dat installeren snel. Inclusief kopen, was ik binnen een half uurtje klaar.
Geloven betekent voor mij dat wij mensen niet zo makkelijk zijn te vervangen als printers. Voor God zijn we veel belangrijker dan zo’n dom apparaat. Ook als terreurgroepen, dictators of criminelen doen alsof mensen zonder waarde zijn, bij God werkt dat heel anders. Hoe ik dat weet? Het is bijna Pasen. Dat is het feest dat zwart op wit gedrukt wordt hoeveel God om mensen geeft. Ik ben geen printer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten