donderdag 17 september 2015

Wachten tot hij komt, niks aan



Als ik kan voorpiepen in de rij voor de kassa, zou het zomaar kunnen dat ik dat doe. Want ik heb een hekel aan wachten.


Wachten op een telefoontje is oersaai.
De dagen aftellen tot een baby geboren wordt is vermoeiend.
Staan in de rij voor een kassa, niks aan.
Afwachten tot je oudere kinderen thuiskomen terwijl het eten al klaar is is zo irritant.
Een trein die niet komt en elk moment op de klok kijken voert de stress op.

En de bijbel zegt dat je ook nog eens op God moet wachten. Dat herken ik. Soms merk je niets van God. Je zou wel willen geloven, maar dat lukt maar niet. En dan moeten wachten. Ik heb er een hekel aan. De bijbel snapt dat kennelijk wel, want er staat dat we ons moeten inspannen om te wachten. Het staat er zo: Wacht op de HEER, wees dapper en vastberaden, ja, wacht op de HEER.
Dus ik houd nog maar even vol en wacht tot hij komt.

1 opmerking: