woensdag 9 december 2015

Het is niet zo leuk, maar ik deed het wel



Deze week deed ik wat ik zelden doe. Het is zeker niet mijn hobby. Soms moet het op zondagmorgen nog even. Maar nu deed ik het zelfs midden in de week en niet eens voor mijzelf, zoals als ik het nog even snel doe voor ik naar de kerk ga. Het was een heel kleintje, voor onze Levi van anderhalf. Een overhemd strijken, bedoel ik. Alle vouwen en kreukels er netjes uit. Die geur is trouwens wel lekker: van een net gestreken overhemd. En het voelt zo lekker glad. Maar verder vind ik er niets aan. Ik was blij toen ik ontdekte dat er in mijn eigen overhemd nog een vlek zat. Dan kon ik die mooi overslaan, want hij moest toch nog een keer gewassen worden.
Het schijnt wel belangrijk te zijn dat een overhemd er zonder kreukels en vouwen uitziet. Dat is netjes. Daarom komt het hete ijzer op alle stukjes stof, zodat er een mooi resultaat ontstaat.Maar verder hoef ik niet zo nodig te strijken.
Strijken is ook wat Jezus op aarde komt doen. Alles wat in de kreukels ligt, raakt hij aan. Daardoor verdwijnt wat mis ging in je leven. En als je teleurgesteld bent, dan ben je eigenlijk gevouwen. Maar als je het licht van Jezus ziet, dan raak je je verbittering kwijt. Strijk maar door, Jezus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten