woensdag 27 januari 2016

Je hebt veel aan zijn hulp

Vanmorgen was het weer eens zover: ik ging een slaapkamer schoonmaken. Inderdaad, dat doe ik niet zo vaak. Dus er is voldoende reden om dat hier te vermelden. Ondertussen ging onze een na jongste zoon helpen. Zijn hulp bestaat vooral uit precies op de verkeerde plekken gaan zitten, zodat je niet kan stofzuigen. Een ander groot onderdeel van zijn hulpactiviteiten was het heen en weer slepen van boekjes. Zodra hij iets ziet met een harde kaft, sleept hij het naar een andere kamer. Niet om te lezen, maar om te verzamelen. Toen ik klaar was met opruimen en schoonmaken, kon ik die boekjes terugleggen. Maar zijn grootste hobby is het drukken op lichtknopjes. Soms was ik bezig in het donker, maar een paar tellen later was het weer licht. Dat mocht natuurlijk niet te lang duren, dus het lampje ging weer snel uit. Je hebt echt veel aan zijn hulp! Maar wat is het gezellig om zo samen wat rond te rommelen.

Volgens mij werkt het tussen God en ons ook zo. Hij vraagt ons om hem te helpen iets van deze wereld te maken. Maar in de praktijk lopen we meer in de weg dan dat we iets toevoegen. Het wordt eerder een grotere bende door onze activiteit dan dat het ook maar iets oplost. Maar misschien vindt God het toch wel heel gezellig als we samen met hem een beetje rondrommelen op deze prachtige aarde. 

1 opmerking: