donderdag 12 januari 2017

Geen inspiratie

Al meerdere jaren schrijf ik elke week een kort blogje. In de loop van de week komt er altijd wel iets naar boven waar ik wat gedachten over opschrijf. Dan is mijn blogje klaar. Maar deze week lukt het maar niet. Terwijl ik boodschappen liep te doen zag ik een bord bij de supermarkt staan dat het komende maandag Blue Monday is: de meest grijzige dag van het jaar. De feestdagen liggen nog ver achter ons en het duurt nog erg lang voor het weer een beetje zomer wordt. En o ja, er komt ook nog slecht weer aan. Genoeg redenen om geen leuke inval te hebben. Deze week een inspiratieloos blogje. Zelfs over mijn jonge kinderen kon ik niks leuks bedenken. Het is soms ook gewoon pittig om peuters op te laten groeien. ‘het is een fase’, houd ik mezelf troostvol voor. Maar soms duurt zo’n fase best lang. Nee, er zit geen blog in deze week. Ik heb geen inspiratie.
Inspiratie is ook wat er bij mensen gebeurt als ze geboren worden. Ze krijgen van God de adem ingeblazen. Daardoor kunnen ze leven en genieten van al het goede dat God geeft. Stel je voor dat God niet zijn inspiratie zou geven. Dan is het leven altijd zo saai als op Blue Monday. Gelukkig blaast God nog steeds.

(ha, heb ik toch nog een blogje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten