donderdag 15 juni 2017

Leve mijn telefoon

De grootste uitvinding van de afgelopen jaren is de mobiele telefoon. Prachtige uitvinding. Daardoor kan je voortdurend in contact staan met anderen. Onze kinderen (en wij) zitten geregeld aan tafel waarbij we langs de tafel naar onze schoot kijken om nog even dit of dat te regelen. Het schijnt dat we wel de afspraak hebben dat aan tafel er geen mobieltjes worden gebruikt, maar in de praktijk houden we ons daar lang niet altijd aan. Daar vinden we die apparaatjes veel te handig voor. En dan heb ik het nog niets eens over al die apps die zoveel dingen in het leven veel makkelijker maken en ons helpen om in verbinding te staan. Verbinding is waar wij voor leven. Daarom pak ik graag mijn mobieltje.

De Geest van God is aan ons gegeven om in verbinding te blijven staan. Die Geest zorgt ervoor dat we elkaar steeds meer snappen. Zoals de bijbel beschrijft dat bij de torenbouw van Babel er een Babylonische spraakverwarring ontstaat, zo ervaar ik het ook vaak. Met alle goede bedoelingen lukt het soms maar niet om echt duidelijk te maken wat ik bedoel en dan heb ik het nog niet eens over minder goede bedoelingen. De Geest helpt in die verbinding. Hij is een mobiele telefoon. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten